Úgy gondoljuk, hogy már ismerjük a titokzatos királyságok, például Agartha és Dvárka legendáját.
Azt mondják, ezek a városok nyomtalanul eltűntek. Shambhala királyságában született Kalki, aki a hindu mitológia szerint az emberi faj megmentője lesz.
Shambhala egy legendás paradicsom, amelyet az ókori források is említenek, mint például a Kálacsakra Tantra és a Zhangzhung civilizáció ősi
tanításai, amely megelőzi a tibeti buddhizmust Nyugat-Tibetben. A kifejezés “a béke helyét” vagy “a tudomány helyét” jelenti.
A hagyomány szerint ez egy olyan birodalom, ahol csak az erényesek lakhatnak, ahol a szeretet és a tudás uralkodik, és ahol a lakók immunisak a fájdalomra, a hiányra és az öregségre.
A legenda szerint Shambhala az ezer név birodalma. A Csodák Földjeként, a Fehér Vizek Földjeként, a Sugárzó Szellemek
Földjeként és az Élő Istenek Földjeként emlegették. A hinduk Aryavartha-ként (a Méltóak Földje), a kínaiak Hsi Tienként, Hsi Wang Mu nyugati
paradicsomaként, az orosz óhitűek pedig Belovoyde-ként emlegetik. Ázsiában különböző neveken ismerik, mint például Shambhala, Shamballa
vagy Shangri-La.
Úgy tartják, hogy ennek a titokzatos városnak a legendái több ezer évvel ezelőttre nyúlnak vissza, és az erre való utalás különböző kultúrák ősi
szövegeiben is nyomon követhető. Bon szentírásai egy hasonló földet tárgyaltak, amelyet Olmolungringnek hívnak.
A Kalki Purana egy ősi indiai szöveg, amely leírja Kalki Úr születésének idejét és helyét. Beszámol az idők uralkodó jeleiről is, amelyek annyira
szörnyűek és szükségesek, hogy az Úr Visnu reinkarnálódik. Az emberiség fejlődése során ezt rendszeresen megteszi azzal a kifejezett céllal,
hogy felemelje a szellemi rendet.
A jóslatokban leírt nagy gonosz időszaka a 20. századnak felel meg, világháborúkkal, őrült diktátorok és tekintélyelvű uralkodók rendszereivel,
nukleáris fegyverekkel, éhínségekkel, betegségekkel, környezetszennyezéssel, bűnözéssel, erőszakkal, katasztrófákkal és globális erkölcsi hanyatlással.
A Shambhala még a tibeti vallási tanításokban is rendkívül fontos. A Kálacsakra megjövendöli az emberiség végső hanyatlását, ahogy a
materializmus fogalma az egész világon terjeszkedik.
Felszállnak a ködök, hogy felfedjék Shambhala havas hegyeit, amikor az ehhez a világnézethez ragaszkodó “barbárok” egy gonosz uralkodó alatt egyesülnek, és azt hiszik, nincs más, amit meghódíthatnának. A barbárok szörnyű fegyverekkel felfegyverzett hatalmas sereggel támadják meg Shambhalát. Ezután Shambhala uralkodója hatalmas hadsereggel emelkedik k
Még ha a Kálacsakra egy jövőbeli csatát jósol is, ez ellentmond az erőszakot tiltó buddhista tanításoknak. Ez néhány teológust arra késztetett,
hogy képletesen értelmezze a harcot; a Kálacsakra nem hirdeti az emberek elleni erőszakot, hanem inkább a vallásgyakorló belső harcára utal a
démoni impulzusok ellen.
A hindu mitológia szerint a Legfelsőbb Úr Visnu megszületik a Földön, hogy kiirtsa a gonoszságot a társadalomból. Megsemmisíti a
gonosztevőket, és megteremti a hittel és együttérzéssel teli világot.
“Ezután két juga találkozásánál a teremtés Ura megszületik Kalki inkarnációjaként, és Vishnuyasha fia lesz. Ebben az időben a föld uralkodói
rablóvá fajulnak.” (Srimad-Bhagavatam (1.3.25)
“Lord Kalki megjelenik Shambhala falu legkiválóbb Brahmanájának, a nagy léleknek, Vishnuyashanak az otthonában.” (Srimad-Bhagavatam
(12.2.18)
A Visnu Purana (Negyedik könyv, 24. fejezet) azt is kifejti, hogy “Amikor a Védákban és a jogintézményekben tanított gyakorlatok majdnem
megszűnnek, és közeledik a Kali-korszak vége, az isteni lény egy része, aki az Ő lényéből létezik, saját szellemi természete, és aki a kezdet és a
vég, és aki mindent felfog, az leszáll a földre.
Vishnuyasha családjában fog megszületni, Shambhala falu egyik kiemelkedő brahmanája, Kalki néven, aki nyolc emberfeletti képességgel rendelkezik.”
A Mahábhárata (Vana Parva, 190.93-97) kiegészíti az Úr Kalki megjelenésének leírását: “Az idő ösztönzésére megszületik egy Kalki Vishnuyasha nevű brahmana.
Nagy energiával, intelligenciával és bátorsággal fog rendelkezni. Egy Shambhala nevű faluban fog születni egy áldott brahmana
családban.
A járművek, harcosok, fegyverek és páncélok mind az ő parancsnoksága alá kerülnek. Ő lesz a császári szuverén, aki erényének erejével örökké győzni fog. Helyreállítja a rendet és a békét ezen a teremtményekkel túlzsúfolt és törvényeiben ellentmondó világon.
Ez a ragyogó és rendkívül intelligens brahmana mindent el fog pusztítani. Ő lesz mindennek a pusztítója, és Ő lesz az új Yuga [Satya-Yuga] alkotója.”
Számos kutató kereste a spirituális bölcsességet, és azt állította, hogy látta a misztikus paradicsomot, Shambhalát. Számos felfedező és a spirituális bölcsesség keresője utazott évszázadokon át Shambhala mitikus paradicsomát keresve.
Azonban egyikük sem állt elő bizonyítékkal.
Soha senki nem jelölte meg Shambhala fizikai helyét a térképen. Érdekes módon a legtöbb hivatkozás Shambhalát Eurázsia hegyvidéki régióiban
találja meg.
A Zhangzhung ősi szövegek összekapcsolják Shambhala titokzatos városát az indiai Pandzsáb és Himácsal Prades államokban található Sutlej
völgyével.
Másrészt a mongolok összekötik Shambalát bizonyos dél-szibériai völgyekkel. Úgy tartják, hogy az altaji legenda szerint a Beluha-hegy Shambhala bejárata.
Úgy tűnik, a modern buddhista akadémikusok azt gondolják, hogy Shambhala a Dhauladhar-hegységben található, McLeod Ganj közelében, a
Himalájában. Egyes hagyományok szerint Shambhala kapuja egy elhagyott tibeti kolostorban van elrejtve, és a Shambhala Őrzői néven ismert
lények őrzik