Azt vizsgálták, hogyan viselkedne az emberiség, ha megtudnák, mikor ér véget a világ. Sokkoló eredményekre derült fény.
Kevés nehezebb dolog van, mint tanulmányozni a világvégét és azt, hogy az emberiség hogyan reagálna előtte.
Ha megpróbálnánk kideríteni, amikor a világnak még nincs vége, akkor valószínűleg nem lenne pontos benyomásunk, mivel a világnak valójában nincs vége.
Az egyik csapat egy másik módszert próbált találni az emberek tanulmányozására az utolsó időkben, és egy számítógépes játékanalóg
segítségével próbálta megkerülni ezeket a problémákat.
“És így a játékosok játékon belüli viselkedésének eredménye (vagy büntetése) az elmúlt néhány napban értelmét vesztette,”
– írta a csapat a szakértők által nem felülvizsgált előzetes anyagában.
A csapat úgy gondolta, hogy a világ törlése jó hasonlatot jelent a való világ végéhez, és nem jár következményekkel a játékosok tetteit illetően.
Ezért úgy gondolták, hogy ez segít megválaszolni az ősrégi kérdéseket, hogy az emberek feladják-e az erkölcsi eszméiket, amikor az apokalipszis
fenyeget.
A csapat több mint 270 millió rekordot elemzett a játékosok viselkedéséről a játékban, mint például a szintlépések adatai és a küldetésnaplók,
hogy megnézzék, megváltozott-e a játékosok viselkedése, amikor tudták, hogy a “világ” véget ér.
A játék meglepően békés volt, kivéve néhány kiugrót, akik úgy döntöttek, hogy folytatják a gyilkolást.
“Eredményeink azt mutatják, hogy nincsenek nyilvánvaló változások a pandémiás viselkedésben, de egyes kiugró esetek nagyobb
valószínűséggel mutattak antiszociális viselkedést (például játékosok meggyilkolását),” – írta a csapat.
“Arra is rájöttünk, hogy a megnyugtató közmondás ellenére, miszerint ‘még ha tudnám is, hogy holnap darabokra esik a világ, akkor is elültetném az almafámat,’ a játékosok felhagytak a karakterfejlődéssel, ami drasztikus csökkenést mutatott a küldetés teljesítésében, a szintlépésben és a képességek változásában a béta teszt végén.”
Lényegében, amikor a világ véget ér, valószínűleg nem töltenek sok időt önfejlesztéssel (pl. kocogással). A csapat azt írja, hogy azok az emberek, akik a játék végéig maradtak, a legbékésebbek voltak, és talán a leghűségesebbek a játékhoz.
Eközben azok az emberek, akik önszántukból korábban hagyták el a játékot, hajlamosak voltak a leginkább antiszociális viselkedést tanúsítani,
például megölni más játékosokat, mivel elvesztették “felelősségérzetüket és kötődésüket a játékhoz”.
Összességében, bár a csapat hangsúlyozta, a tanulmányt természetesen korlátozza az a tény, hogy az egy videojátékban zajlott, ennek a világnak
a vége meglehetősen békés, sőt időnként pozitív volt, a vége felé a társadalombarát viselkedés megjelenésével.
“Az a megállapításunk, hogy a társadalmi csoportosulások specifikus csevegőcsatornáinak hangulata a végső idők közeledtével ‘boldogabb’
irányba mutat, ez az első jele ennek a proszociális viselkedésnek: a meglévő társas kapcsolatok valószínűleg megerősödnek,” – összegezte a
csapat.
“Továbbá azt láttuk, hogy azon játékosok körében, akik a világ végezetéig maradtak, nagy számban jöttek létre kis ideiglenes csoportosulások:
új társadalmi kapcsolatok alakultak ki.”
Forrás: ÚjVilágtudat